Handelsbetingelser

Priser:
Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner. 

Fragt og fragtformer:

Vi tilbyder fri fragt til alle GLS Pakkeshops ved køb for 499,- og opefter.
Alle ordrer bliver sendt på den valgt forsendelses måde. Du kan vælge mellem GLS og Postnord. Alle vores fragtformer koster mellem 29-49,- uanset vægt eller størrelse. Prisen på fragten fremgår af ordrebekræftelsen.
Alle varer kan også afhentes i vores butik. Vi tager ikke noget ekspeditions gebyr.

Levering:
Vi leverer typisk indenfor 1-4 hverdage i Danmark, dog kan leveringstiden på specielle produkter være længere. Leveringens tiden er dog længere til EU-Lande 3-6 hverdage.

Sikker betaling:

Betalingsgatewayen er PCI-certificeret af Fort Consult og opfylder alle de sikkerhedskrav, som Nets/Teller stiller til et betalingssystem.

For at blive PCI-certificeret bliver betalingsgatewayen løbende revideret af en it-revisor fra Fort Consult, som kontrollerer og godkender alle interne og eksterne sikkerhedsprocedurer (fx netværkssikkerhed, beskyttelse af følsomme informationer, systemsikkerhed, adgangskontrol, overvågning af netværk og sikkerhedspolitik).

Alle følsomme oplysninger, der udveksles mellem kunden, Webshopudbyderen og betalingsindløseren, krypteres med et 128-bit SSL-certifikat fra VeriSign. Betalingsserveren står i Webshopudbyderens topsikrede datacenter, som garanterer høj hastighed, sikkerhed og stabilitet.

Webshop:

Vores webshop er 100% dansk, den er stiftet og udviklet i Danmark. Derfor kan du være tryg, ved at handle hos os. 

Betaling:
Vi modtager betaling med Mobilepay, Dankort, Mastercard, Visa og forudbetaling. Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Fragt vil blive udregnet lige inden betaling. Når du har betalt, modtager du en ordrebekræftelse med handelsbetingelser og informationer om dit køb. Ved betaling med Mobilepay, VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto.

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Ansvar af ordrehåndtering: 

Som virksomhed påtager vi os det fulde ansvar for produktet, indtil det er blevet modtaget af kunden. Dette indebærer, at vi sikrer, at varen er i god stand og korrekt leveret til den angivne adresse. Risikoen for produktet overgår først til kunden, når varen er fysisk modtaget af kunden. Bekræftelsen af, at en vare er modtaget, sker gennem den respektive fragtvirksomheds tracking system. 

Betaling via ViaBill: 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/ 

Betaling med faktura:
Ved særlige tilfælde tilbyder vi faktura betaling, i den forbindelse ydes der 14 dages kredittid. Bliver fakturaen ikke betalt inden de 14 dage sendes sagen videre til inkasso. 

Bank: Sydbank
Reg. nr: 8075
Konto nr.: 0001901861

Rabatter:
Ved kampagne rabatter – sættes øvrige rabataftaler i bero, der gives derved ikke yderligere nedslag i priserne. Der gives ikke rabat ved køb – såfremt at der forligger en kampagne periode med fri levering.

Reklamationsret:

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Som kunde har du selvfølgelig ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Reklamationsretten gælder i 2 år og omfatter fabrikations- og materialefejl. Kontakt os inden du sender varen. Ønsker du som kunde at reklamere, skal dette i udgangspunktet ske indenfor 2 måneder efter at en fejl eller mangel ved en vare er, eller burde være opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vær derfor omhyggelig med at efterse dine varer ved modtagelsen.

Ved forkert anvendelse kan reklamationsretten frafalde.

Opstår der en fejl på produktet indenfor 2 år som ikke er selvforskyldt, kan produktet til enhver tid sendes retur til os. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

De samme regler gælder for erhvervskunder (B2B) dog ydes der kun 1 års reklamationsret. I B2B skal du reklamere straks.

NB: Slitage som følge af brug er ikke en reklamationsberettiget mangel.

Vigtigt: Ved reklamation af udstyr hvor i hygiejniske forhold bør tages i brug beder vi dig om at rense udstyret korrekt før det sendes retur til os. Det er meget vigtigt at det er renset korrekt og at alt tilbehør er sat ned i pakken ved returneringen af udstyret. 

Reklamation sendes til vores support afdeling, mailen finder du nederst i vores handelsbetingelser:

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 
Meterbuen 6-12 Byg. 8 - 2740 Skovlunde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

Fortrydelsesret: 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til vores support afdeling, mailen finder du nederst i vores handelsbetingelser, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du også kan finde nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet: 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Du kan downloade fortrydelsesformularen her: Fortrydelsesformular

Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Inventar.  
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1000,-

Ingen fortrydelsesret:
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
 
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Nyhedsbrev:
Man kan valgfrit tilmelde sin e-mailadresse til OS Frisørartiklers nyhedsbrev, således at man løbende modtager nyheder, tilbud og anden relevant information fra OS Frisørartikler. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker.

Pakkeshop/Udleveringssted:

Hvis du undlader at hente pakken i pakkeshoppen, og pakken derfor sendes retur til os, skal du betale de direkte omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returneringen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale for fragten.

Varereturnering:
Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varen returneres hurtigst muligt eller senest 14 dage efter, du har gjort butikken opmærksom på, at du ønsker at fortryde køb af varen.

Varereturneringer skal ske til adressen:
OS Frisørartikler APS

Meterbuen 6-12 Byg. 8 

2740 Skovlunde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Ombytning af varer:
Kunden står selv for omkostningen ved at bytte den bestilte vare - og igen ved at den ombyttet vare skal sendes til kunden igen. Benyt bl.a. www.postdanmark.dk og vedlæg returporto i form af betalt pakkelabel - ud fra vægten af pakken.
Er der tale om en reklamation, så send informationer med pakken for at fremme ekspeditionen. Vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftelse.

Vi anbefaler at du benytter Post Nord når varen sendes retur, samt at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Nords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til OS Frisørartikler.

Produktanvendelse: 

Ved køb og anvendelse af produkter, tager vi ingen ansvar og yder ingen garanti ved anvendelsen. 

Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Cvr nr hvis du er B2B kunde.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Vi kan i enkeltstående tilfælde videregive dine informationer til vores leverandører, for at sende produktet direkte til din adresse hvis tilfældet er at vi ikke selv har produktet stående på vores lager.
 
Personoplysningerne registreres hos OS Frisørartikler APS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på wwwosfrisørartikler.dk er: OS Frisørartikler APS.  
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på vores support mail som du finder nederest i handelsbetingelserne.  

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores support afdelingen, du kan henvende dig til dem på Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Du kan kontakte os her: Support@osartikler.dk
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17-09-2024