Priser:
Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner. 
 
Fragt og fragtformer:
Vi tilyder fri fragt til alle PostNord Pakkeboks/udleveringsted ved køb for 499,- og opefter.
Alle ordrer bliver sendt på den valgt forsendelses måde. Du kan vælge mellem PostNord og GLS. Alle vores fragtformer koster mellem 29-49 kr,- uanset vægt eller størrelse. Prisen på fragten fremgår af ordrebekræftelsen.
Alle varer kan også afhentes i vores butik. Vi tager ikke noget ekspeditions gebyr.
 
Levering:
Vi leverer typisk indenfor 1-4 hverdage i Danmark, dog kan leveringstiden på specielle produkter være længere. Leveringenstiden er dog længere til EU-Lande 3-6 hverdage.
 
Sikker betaling:
Betalingsgatewayen er PCI-certificeret af Fort Consult og opfylder alle de sikkerhedskrav, som Nets/Teller stiller til et betalingssystem.
For at blive PCI-certificeret bliver betalingsgatewayen løbende revideret af en it-revisor fra Fort Consult, som kontrollerer og godkender alle interne og eksterne sikkerhedsprocedurer (fx netværkssikkerhed, beskyttelse af følsomme informationer, systemsikkerhed, adgangskontrol, overvågning af netværk og sikkerhedspolitik).
Alle følsomme oplysninger, der udveksles mellem kunden, Webshopudbyderen og betalingsindløseren, krypteres med et 128-bit SSL-certifikat fra VeriSign. Betalingsserveren står i Webshopudbyderens topsikrede datacenter, som garanterer høj hastighed, sikkerhed og stabilitet.
 
Webshop:
Vores webshop er 100% dansk, den er stiftet og udviklet i Danmark. Derfor kan du være tryg, ved at handle hos os. 
 
Betaling:
Vi modtager betaling med Mobilepay, Dankort, Mastercard, Visa og forudbetaling. Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Fragt og eventuelle betalingskortgebyrer vil blive udregnet lige inden betaling. Når du har betalt, modtager du en ordrebekræftelse med handelsbetingelser og informationer om dit køb. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
 
Betaling via ViaBill: 
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 
Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned. 
Læs mere: Viabill Handelsbetingelser
 
Betaling med faktura:
Ved særlige tilfælde tilbyder vi faktura betaling, i den forbindelse ydes der 14 dages kredittid. Bliver fakturaen ikke betalt inden de 14 dage sendes sagen videre til inkasso. 
 
Bank: Nordea
Reg. nr: 2105
Konto nr.: 0719645208
 
Rabatter:
Ved kampagne rabatter – sættes øvrige rabataftaler i bero, der gives derved ikke yderligere nedslag i priserne. Der gives ikke rabat ved køb – såfremt at der forligger en kampagne periode med fri levering.
 
Reklamationsret:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Som kunde har du selvfølgelig ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Reklamations retten gælder i 2 år og omfatter fabrikations- og materialefejl. Kontakt os inden du sender varen. Ønsker du som kunde at reklamere, skal dette i udgangspunktet ske indenfor 2 måneder efter at en fejl eller mangel ved en vare er, eller burde være opdaget. Vær derfor omhyggelig med at efterse dine varer ved modtagelsen. Forkert anvendelse af varerne frafalder reklamations retten. Opstår der en fejl på produktet indfor 2 år som ikke er selvforskyldt kan produktet til enhver tid sendes retur til os, hvorefter vi vil se på den og eventuelt sende den til reperation eller ombytte den, give pengene tilbage eller et afslag i prisen alt efter den pågældende sitiuation. Ombytning eller afhjælpning per kulance. De samme regler gælder for erhvervskunder (B2B) dog ydes der kun 1 års garanti.
 
NB: Slitage som følge af brug er ikke en reklamationsberettiget mangel.
 
Vigtigt: Ved reklamation af udstyr hvor i hygianiske forhold bør tages i brug beder vi dig om at rense udstyret korrekt før det sendes retur til os. Det er meget vigtigt at det er renset korrekt og at alt tilbehør er sat ned i pakken ved retuneringen af udstyret. 

Reklamation sendes til vores support afdeling, mailen finder du nederest i vores handelsbetingelser:
 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 
Jagtvej 1 2200 Nørrebro
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

 

Fortrydelsesret: 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til vores support afdeling, mailen finder du nederest i vores handelsbetingelser, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du også kan finde nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Du kan downloade fortrydelsesformularen her: Fortrydelsesformular

 

Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Inventar.  
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1000,-

 

Ingen fortrydelsesret:
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  
 
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 


Tilgodebevis eller gavekort:
Det er gældende i 2 år fra udstedelsedatoen. Brug af gavekort til betaling af køb, kan ikke bruges på nedsatte produkter såfremt gavekortet er købt i perioder, hvor der er givet rabat på gavekort.
 
Nyhedsbrev:
Man kan valgfrit tilmelde sin e-mailadresse til OS Frisørartiklers nyhedsbrev, således at man løbende modtager nyheder, tilbud og anden relevant information fra OS Frisørartikler. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker.
 
Pakkeshop/Udleveringssted:
Ved forglemmelse af afhentning af sin pakke bliver pakken sendt retur til os, ønsker man at få tilsendt pakken igen koster det 49,- i ekspeditionsgebyr.
 

Varereturnering:
Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varen returneres hurtigst muligt eller senest 14 dage efter, du har gjort butikken opmærksom på, at du ønsker at fortryde køb af varen.

Varereturneringer skal ske til adressen:
OS Frisørartikler
Jagtvej 1
2200 Nørrebro 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

 

Ombytning af varer:
Kunden står selv for omkostningen ved at bytte den bestilte vare - og igen ved at den ombyttet vare skal sendes til kunden igen. Benyt bl.a. www.postdanmark.dk og vedlæg returporto i form af betalt pakkelabel - udfra vægten af pakken.
Er der tale om en reklamation, så send informationer med pakken for at fremme ekspeditionen. Vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftelse.

Vi anbefaler at du benytter Post Danmark når varen sendes retur, samt at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til OS Frisørartikler.
 
Produktanvendelse: 
Ved køb og anvendelse af produkter, tager vi ingen ansvar og yder ingen garanti ved anvendelsen. 

 

Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Cvr nr hvis du er B2B kunde.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Vi kan i enkeltstående tilfælde videregive dine informationer til vores leverandører, for at sende produktet direkte til din adresse hvis tilfældet er at vi ikke selv har produktet stående på vores lager.
 
Personoplysningerne registreres hos OS Frisørartikler IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på wwwosfrisørartikler.dk er: OS Frisørartikler IVS.  
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på vores support mail som du finder nederest i handelsbetingelserne.  
Klageadgang 

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores support afdelingen, du kan henvende dig til dem på vores mail som du finder nederest i handelsbetingelserne. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12-10-2018